Alla inlägg under maj 2011

Av Therese - 30 maj 2011 08:52

I går kväll en timme innan jag skulle sluta jobbet så ringer mannen i vild panik! Lillplutten har gått ner efter Stefan i källaren, där vi har tvättstugan och ramlat ner för trappen å slog hål i pannan!! Ajajaaaaj vilken kalabalik det hade blivit här!! Stefan kommer inrusandes med en blödande Fabian å Addi som är 10 bara skriker rakt ut å då kommer Fhilip 9 år undrades över allt oväsen och får se allt blod å bara skriker rakt ut han med!!

Det va Stefan´s hjälpredor det ;)) Efter mycket om å men så får han till det med barn å sprutande blod så jag fick kast mig från jobbet dom 4 milen hem för att köra Fabian tillbaka dom 4 milen till sjukhuset..Typiskt när bil nr 2 är på verkstad också!!


Fabian blev ihoplimmad och kunde lämna sjukhuset med ett leende på läpparna och en glass i näven, så nu äre bara påt igen då :)


Jag har ledig dag idag å det känns himla gott, har jobbat 3 helger i rad nu för att få ledig en helg i juni så nu känns det jäkligt gott att kunna börja räkna ner till semestern, 10 arbetstillfällen kvar!!!


Ha en fin dag på er, nu är det dags för morgonene hundpromenad <3

Av Therese - 28 maj 2011 23:31

Jag är ju stolt mamma till 5 underbara grabbar i åldrarna 18-3!!

Den här helgen är det som sagt jippo i den lilla staden, fastingen kallad :)

Leo, sonen som är 17 tränar styrketräning och håller även på med träning med stronman killarna.

Idag var det strongmantävling på stan!! Leo är med så vi skyndade ner för att hejja på honom, han är yngst i tävlingen idag och va supernervööös :)

Han va superduktig och tog sig igenom tävlingen och kom faktiskt p 9:de plats av 10.. Men mad tanke på att han är ung å nästa som tävlade efter honom var 23 år så tycker jag han har kommit långt.

BRA KÄMPAT LEO!!!Jag är såå stolt över dig!

Tyvärr kunde jag inte stanna då jag skulle jobba kvällen.

Kvällen på jobbet va helt ok, det va jag å Ina som jobbade ihop å vi har ju jämt skitkul så nemas problemas som vi säger..

Drog även förbi Elin som hade födelsedagsfest å sjöng en liten truddilutt, för ingen fest som inte vi får göra ett avtryck på!!


Bäst å ta natten nu, då jag ska springa tidigt imorrn, blir en bana på ca 8-9 eller milen i spåret har inte riktigt bestämt mig, jag sover på saken..


Nattinatt



Av Therese - 27 maj 2011 23:22

Vaknade med ett ryck inatt (ska tillägga att jag trodde det va morgon!!) av att grannarnas hundar skäller!!! Morrrr, jag är inte den som är den å hunden har suttit innanför deras dörr i veckor å skäll å ylat om vartannat!!

Nu va mitt mått rågat, jag blir inte snäll om jag inte får sova om natten!


Jag gjorde som en äkta gnällkärring..ringde å klagade hos hyresvärden..lite gnagde det dåliga samvetet över att sätta dit grannen, men hundar som skäller får banne mig bo på landet..

Hörde senare på dan att hundarna flyttar nu i helgen, så jag va inte den enda sogm ringt..puh!

Dagen har löpt på med jobb å allt som hör en fredag till..myspys osv.


Jag tog en springrunda med Goliath (hunden) ikväll, skönt för honom att motionera men jag föredrar nog att springa själv, jag fick släpa den stora rottweilern på slutet.. Kanske skulle övervägt å skaffat en greyhound som iaf orkar en runda på 8-9km ;))

Helgen går i jobbets tecken så mer spännande än så blire inte, möjligtvis en liten tripp ner i den lilla staden vi bor i, för det årliga jippot med festligheter å karuseller, jag hinner det en stund med barna innan jag går på kvällskiftet..


Önskar er alla en trevlig helg :)

Av Therese - 26 maj 2011 19:45

Bloggsuget har kommit tillbaka!

Ny fräsch blogg och en nystart med mycket annat!

I livet här och nu så är jag verkligen mitt i livet, stor familj med 4 hemmavarande och ett utfluget barn..

På jobbet säger dom: familjen annorlunda - det säger väl allt!! Mycket tokerier blir det..

Välkommen <3

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<<
Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards